دکتر محمد مصدق: پس وقتی که ملت، دولتی را سر کار می آورد و دولت مبعوث ملت است نمی تواند صدای ملت را خفه کند و نگذارد مردم حرف خودشان را بزنند. خفه کردن صدای مردم کار سیاست استعماری است. روش آنهاست که نفس کسی در نیاید تا هر کاری دلشان میخواهد بکنند.
iran.citizen@gmail.com

تریاک بدتر است یا ماهی بدون فلس؟

12

مسئلةٌ

چرا استعمال دخانیات و مواد افیونی را حرام نمیکنید در عوض مثلا خوردن ماهی بدون فلس که بعضا حاوی ویتامین های مفید هم هست را حرام میکنید ؟

تریاک (ارواحنا له الفدا) خواص بسیاری دارد که موجب می گردد علما درباره تحریم آن مردد باشند.

اول آن که در صدر اسلام رسم بود که در منزل تنور باشد و تنور آتش دارد و می دانیم که حضرت علی هر زمان که از رسیدگی به امور ایتام و مادرانشان فارغ می شدند، سر در تنور می کردند تا به یاد قیامت بیفتند.
اما امروزه دیگر تنور داشتن رسم نیست و به جای آن بساط منقل موجب می گردد که هر روز آتش در جلوی انسان باشد و انسان را به یاد آتش دوزخ بیندازد و از معصیت باز دارد..

دویّم آن که آدم تریاکی مزاجش به سردی می رود و این نیز انسان را از معصیت های ناموسی باز می دارد.

سیّم آن که در مملکت امام زنان، عده زیادی جوان دارد و این جوان ها کار می خواهند. تریاک موجب می شود که این ها دیگر کار نخواهند، پس جامعه اسلامی آرامش خواهد داشت.

چهارم آن که جوانی که افیونی شد به جای طرح شبهه و سوالات بیجا و اعتراض و تزلزل در شریعت و نعوظی بالله ارتداد که موجب اعدامش خواهد شد، به دنبال رفع خماری می رود و سرش به چیز های بی خطری گرم می شود.

پنجم آن که آدم تریاکی دایم القبض است و بدین ترتیب از دو راه کمک به اقتصاد خانواده می کند.
از یک سو کمتر می خورد، پس خرج خوراکش کمتر می شود چرا که همانطور که می دانید امروزه به لطف حکومت اسلامی، کشیدن بسیار ارزانتر از خوردن است. یعنی شما می توانید با پول یک کیلو گوشت یک ماه خودتان را بسازید. از طرفی کسی که کم بخورد کمتر دفع می کند، پس چاه منزلش هم دیرتر پر می شود و آب کمتری هم برای طهارت مصرف می شود که در این بحران کم آبی و خشکسالی نعمتی است.

ششم آن که در کتاب الهی حکمی درباره دود و دم نیست ولی درباره شراب هست و از آنجایی که خداوند بر همه چیز عالم است حتما اگر اکراهی بود در کتابش که برای هدایت همه بشریت است به آن اشاره ای می کرد.

سیّد سنبلعلي الموسوي الکمروني

چهارم صفر و یک 1430 هق
بیضیه قم

0 دیدگاه:

    5 نظر آخر

    5 پست آخر