دکتر محمد مصدق: پس وقتی که ملت، دولتی را سر کار می آورد و دولت مبعوث ملت است نمی تواند صدای ملت را خفه کند و نگذارد مردم حرف خودشان را بزنند. خفه کردن صدای مردم کار سیاست استعماری است. روش آنهاست که نفس کسی در نیاید تا هر کاری دلشان میخواهد بکنند.
iran.citizen@gmail.com

کلاف سردرگم اخبار ایران

اوباما: ایران غنی سازی را متوقف کند

باراک اوباما نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در تازه ترین اظهارات خود در خصوص ایران از این کشور خواسته است تا پیشنهاد مشوقهای فنی و تجاری را در قبال توقف غنی سازی اورانیوم خود، قبول کند.آقای اوباما که در پاریس، پایتخت فرانسه، سخن می گفت افزود که تهران نباید منتظر رئیس جمهور جدید در واشنگتن باشد. او تاکید کرد که فشار بر ایران تازه شروع شده است.نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتر برنامه اتمی ایران را خطرناک خوانده بود. او البته در عین حال گفته بود با ایران باید گفتگو کرد. سناتور اوباما در سفری اخیر به اسرائیل با اشاره به برنامه اتمی ایران گفت: "دولت ایران باید بداند که چه دولت بوش در آمریکا سر کار باشد چه دولت اوباما، این نگرانی عمده آمریکاست." وی همچنین گفت: "یک ایران اتمی شرایط بازی را عوض خواهد کرد."

'ایران همکاری اش با آژانس را افزایش می دهد'

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفته است که کشورش می خواهد همکاری اش را با آژانس گسترده تر کند اما در عین حال گفت که این سازمان، ماهیت فنی دارد و "ناظر سازمان ملل" نیست که بخواهد به دنبال نشانه های برنامه های مخفی ساخت تسلیحات هسته ای بگردد.او در حالی این سخنان را اظهار کرده که در پی دیدار غلامرضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با محمد البرادعی، رئیس سازمان انرژی اتمی نگرانی هایی در باره احتمال کاهش همکاری های ایران و آژانس به وجود آمده است.آقای آقازاده پس از این دیدار گفت که تحقیق درباره اتهام ساخت تسلیحات هسته ای، "خارج از حیطه آژانس است" و افزود که "ادامه همکاری ما با آژانس در راستای وظایف قانونیمان خواهد بود." اما آقای سلطانیه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ایران نه تنها قصد ندارد که همکاری های خود را با آژانس کاهش دهد بلکه می خواهد همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشد. وی درباره ملاقات روز پنجشنبه غلامرضا آقازاده و محمد البرادعی گفت که این دیدار بر "افزایش همکاری های ایران و آژانس" تمرکز داشته است.

توقیف موقت 'همشهری عصر'

خبرگزاری دولتی ایران از توقیف چاپ عصر روزنامه همشهری توسط هیات نظارت بر مطبوعات خبر داده است. به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، علت توقیف این نشریه "نشر مطالب خلاف واقع و خبرهای نادرست با هدف ایجاد نابسامانی در وضعیت اقتصادی کشور" عنوان شده است. بر اساس گزارش ایرنا، هیات نظارت بر مطبوعات برای انتشار همشهری عصر مجوز صادر نکرده بود، اما خبرگزاری نیمه رسمی فارس گزارش داده که "طی توافقی كه بين مسئولان روزنامه همشهری و هيئت نظارت بر مطبوعات صورت گرفت، همشهری عصر بصورت داوطلبانه 3 ماه منتشر نمی ‌شود."این خبرگزاری افزوده که به اين نشريه تذكر كتبی داده شده و اعلام شده كه در صورت تكرار موارد مشابه، تصميم جدی ‌تر در مورد همشهری عصر اتخاذ خواهد شد.

انتقاد عزت انتظامی از وضعیت نمایش یک فیلم

آغاز نمایش عمومی فیلم 'مینای شهر خاموش' که قرار بود در یک سینمای تهران آغاز شود بار دیگر یک هفته به تعویق افتاد و خبرنگاران و هنرمندانی که برای شرکت در نمایش ویژه این فیلم در سینما فلسطین گرد آمده بودند به نقد سیاست های سینمایی ایران پرداختند.در این نشست که با حضور کارگردان فیلم امیر شهاب رضویان و گروهی از بازیگران آن برگزار شد، عزت الله انتظامی بازیگر اصلی فیلم از وضعی که برای نمایش آن پیش آمده گلایه کرد.او گفت: من امشب نمی‌خوا ستم روی سن بیایم یا سخنی بگویم؛ اما به‌شدت از رفتاری که با این فیلم شده دلگیر هستم. در طول حدود ۷۰ سالگی که در تئاتر و سینما بازی کردم، ندیده‌ام که با یک فیلم موفق که با این همه‌ زحمت ساخته شده و مبالغ بالایی برای آن هزینه شده این گونه رفتار شود. در این هفتاد سال فعالیت، نخستین بار است که با چنین مشکلی برخورد می کنم.نمایش عمومی فیلم "مینای شهر خاموش" پیش تر نیز یک بار به تعویق افتاده بود.

خوش‌جمال در جمع ورزشکاران برتر 'تایم'

مجله آمریکایی تایم، نام سارا خوش جمال فکری نماینده ایران در مسابقات تکواندو زنان در المپیک پکن را در جمع ورزشکاران برتر از دید این نشریه منتشر کرد.این هفته نامه که در فهرستی نام 100 ورزشکار برگزیده خود را تحت عنوان "ورزشکاران المپیکی که باید آنها را زیر نظر داشت" اعلام کرده، سارا خوش جمال را در مکان بیست و دوم قرار داده است.تایم بر این مسئله تاکید کرده است که سارا خوش جمال اولین زن ایرانی است که سهمیه حضور در رقابتهای المپیک را کسب کرده است، هرچند نام او در میان ورزشکاران آسیایی حاضر در این فهرست، پس از پنج ورزشکار از کشور چین قرار دارد.نام لبرون جیمز، ستاره تیم بسکتبال آمریکا در صدر این فهرست اعلام شده و پس از او دارا تورس، شناگر زن 41 ساله آمریکایی و مایکل فلپس، امید کسب مدال آمریکا در شنای مردان قراردارند.

'اگر اردوی کرواسی نبود سهمیه نمی گرفتم'

محمد علیرضایی در تاریخ ورزش ایران دست به یک کار بی سابقه زد. این شناگر موفق شد در مسابقات گزینشی المپیک سهمیه حضور در المپیک در ماده 100 متر قورباغه را کسب کند. تا به امروز هرگز شناگران ایرانی نتوانسته بودند سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورند و حضور آنها در المپیک به لطف تعلق گرفتن کارتهای میهمان به فدراسیون شنای ایران محقق شده بود، اما این "قورباغه رو" 23 ساله این طلسم را شکست. علیرضایی با ثبت رکورد یک دقیقه و دو ثانیه و 98 صدم ثانیه در 100 متر قورباغه ، خود را به المپیک پکن رساند و در حال حاضر خود را برای حضور موفق در بازی های المپیک آماده می کند.

0 دیدگاه:

    5 نظر آخر

    5 پست آخر